Aktuality

Akademie cestovního ruchu: Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu - Zdrojové země 2023

V rámci akademie cestovního ruchu uspořádal ve středu 17. 4. 2024 Institut turismu agentury CzechTourism online školení s tématem Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu. Online seminářem posluchače provedla paní Soňa Machová, vedoucí manažerka výzkumu trhu, pan František Trunec, zástupce společnosti Incomind a pan Ladislav Klika, zástupce společnosti MindBridge Consulting, které pro Institut turismu sbírají data pro tento statistický výzkum.

Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu probíhá každoročně a jeho výsledky jsou poté zveřejňovány na webu tourdata.cz. Toto školení bylo více zaměřeno na zdrojové trhy z roku 2023. Všichni přítomní tedy měli možnost sledovat, jak s touto sestavou pracovat a jak zjistit informace odkud do jejich kraje turisté a výletníci přijeli, co zde dělali, jaké množství peněz zde utratili a další zajímavosti.

Školení na téma „Umělá inteligence“ a setkání oblastních destinačních společností a DSVČ

Školení pro zástupce turistických oblastí Pardubického kraje na téma „Umělá inteligence“ proběhlo ve středu 10. dubna 2024 od 8:00 hodin konferenčních prostorách hotelu Erwin Junker v Holicích.

V dopoledních hodinách proběhlo školení na téma Umělé inteligence, které představil pan Jaromír Polášek. Školení bylo rozděleno do několika částí. V první části pan Polášek představil obecné informace o umělé inteligenci a nové uzákoněné legislativě Evropské Unie. Druhá část byla věnována otázkám Jak může AI pomoci?, A jak pomůže v marketingu?. Ve třetí části bylo všem přítomným byly představeny praktické nástroje jako Chat GPT, Google Gemini, Deepl, Midjourney, Synthesia, Descript, Transkript a nakonec Deeply.

Po obědové přestávce následovala prezentace zástupců společnosti T-Mobile, kteří přiblížili „Analýzu návštěvnosti Pardubického kraje a jeho turistických oblastí za rok 2023“.

Po prezentaci následovala schůzka Destinační společnosti Východní Čechy a oblastními destinačními společnostmi Pardubického kraje.

Konference Enjoy the Event

Destinační společnost Východní Čechy a East Bohemia Convention Bureau upořádali ve středu 20. března 2024 síťovací konferenci s názvem Enjoy the Event v kongresových prostorách Golf resortu Kunětická hora. První ročník této konference zahájili úvodním slovem Alexandr Krejčíř, radní Pardubického kraje a René Živný, náměstek primátora města Pardubice. Celou akcí provázela moderátorka Petra Beránková.

V prvním bloku s názvem Eventy v napojení na cestovní ruch prezentovali paní Jana Fiedlerová, která hovořila o legislativních a organizačních informacích při pořádání eventů v Pardubicích, pan Petr Břinčil ze společnosti ConLite konstatoval příležitosti v MICE sektoru. Data v oblasti MICE představil pan Petr Janeček z Institutu turismu agentury CzechTourismu. Práci regionální kongresové kanceláře East Bohemia Convention Bureau představila paní Alena Horáková.

Druhý blok nesl název Jaké eventy děláme a co od nich očekáváme. Mezi přednášejícími byli Monika Floriánová a Aleš Bělík ze společnosti Enteria, Radka Svobodová za Foxconn Česká republika a Jan Cakl za České dráhy, a. s., kteří představili eventy, které pořádají pro své zaměstnance, obchodní partnery nebo veřejnost.

Agentury a pořadatelé eventů byl název třetího bloku, ve kterém prezentovali Radek Mašík – Máša Agency s. r. o., Martin Zahálka – Livebros s. r. o., David Borovka – Borovka event s. r. o. a Marcel Voneš – HC Dynamo Pardubice a. s.

V posledním bloku nazvaném Kde realizovat eventy. Své prostory představili Jan Urban – Golf resort Kunětická hora, Kateřina Klejchová – Zámecké návrší, Tomáš Libánek – Východočeské muzeum – Zámek Pardubice, Jaromír Paulus – Hotel Jezerka Seč.

  

  

Holiday World & Region World Praha 2024

Ve dnech 15. – 17. 3. 2024 se v prostorách pražského veletržního areálu v Letňanech konal 33. ročník veletrhu Holiday World & Region World. Třídenní veletrh navštívilo 26 815 spokojených návštěvníků.

Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko se na veletrhu prezentovala na stánku Destinační společnosti Východní Čechy, která připravila expozici ve stylu česko-polského projektu Karneval tradic, kde kromě prezentačních pultíků bylo i místo pro představení tradičních řemesel.

Zájem návštěvníků byl především o trhací mapu turistické oblasti Orlické hory a Podorlicko, IMAGE brožuru nabízející top cíle regionu, brožuru fenoménu Zámky na Orlici – Česká Loira, mapu hřebene Orlických hor včetně produktu Hřebenovky. Zájem byl i o mapu Evropské stezky hradů a zámků, která poskytuje ucelený produkt na úrovni česko-polské spolupráce a o brožuru, které prezentuje nabídku nejen Orlických hor a Podorlicka, ale také polských partnerů projektu Žijeme spolu. U prezentačního pultu se zastavovali nejen studenti, senioři, rodiny s dětmi, turisté středního věku, ale i odborná veřejnost.

  

  

Akademie cestovního ruchu/SmartGuide: Trendy v cestovním ruchu s využitím AI

Agentura CzechTourism ve spolupráci se společností SmartGuide uspořádala ve čtvrtek 29. 2. 2024 online školení na téma Trendy v cestovním ruchu s využitím AI.

AI již několik let ovlivňuje formování cestovního ruchu ve světě i v Česku. Přednášející, pan Jan Doležal a Romana Olexová, představili trendy nejen ve spojitosti s umělou inteligencí, ale také například s virtuální realitou, digitalizací nebo udržitelností. Přednáška byla konkrétně zaměřena na roli umělé inteligence v cestovním ruchu, využíti velkých dat pro personalizaci, udržitelnost v cestovním ruchu, open data projekty a jejich význam, vliv rozšířené reality, dynamiku online rezervací a preference cestovatelů po pandemii.

Královéhradecký kraj podpořil pro rok 2024 oblastní destinační managementy

Královéhradecký kraj opět i v roce 2024 finančně podpoří certifikované oblastní destinační managementy v Královéhradeckém kraji. Podpořeny budou jak provozní tak marketingové výdaje, které se promítnou do aktivit, které má destinační management připravené pro rok 2024 - sociální sítě, grafika a tisky propagačních materiálů, podpora produktu Zastavte se a Zámky na Orlici včetně využívání online nástrojů pro vyhodnocování marketingových aktivit apod.